Tecnologies del futur

Tecnologies del futur

Es coneix com a tecnologia a un producte o solució conformat per un conjunt d’instruments, mètodes i tècniques dissenyats per resoldre un problema.

El canvi constant i la innovació sense límits han estat part de la nostra realitat durant les últimes dècades. I és que s’ha tornat una realitat el fet que cada any porta noves maneres de fer les coses, noves plataformes, programes i opcions tecnològiques que afecten la nostra manera de treballar, pensar o fins i tot viure.

Anem a centrar-nos en tecnologies que canviaran la manera de fer màrqueting.

Big Data

Big Data són les quantitats de dades a gran escala que sobrepassen la capacitat del programari convencional per ser capturades, processades i emmagatzemades en un temps raonable.

Pel que fa al màrqueting, aquest gran volum de dades pot ajudar a segmentar molt millor les bases de dades. I personalitzar els diferents missatges depenent de gustos, interessos i, fins i tot, el comportament dels usuaris.

Automatització

L’automatització dels treballs industrials és una tendència que, posa en risc el 12% dels treballs a Espanya. Altres anàlisis daten en 43% el nombre d’ocupacions que poden destruir-se per a ser realitzats per robots.

Pel que fa al màrqueting, l’automatització és un procés que permet crear una sèrie de missatges automàtics i personalitzats en un procés de lead nurturing *.

Cloud Computing o Núvol

El núvol o la informàtica en núvol han revolucionat molts sectors. Entre ells, el màrqueting digital. Avui dia és possible realitzar moltes accions que abans eren completament impossibles. De fet, hi ha serveis com Youtube que serien impossibles de no existir la informàtica en núvol.

Aquesta tecnologia permet que gaudim de variades eines per gestionar continguts o mesurar KPIs des de qualsevol dispositiu amb accés a Internet. Tot això de manera senzilla i transparent.

* Lead nurturing: es coneix com lead nurturing al procés mitjançant el qual es manté el contacte amb leads, generalment de manera automatitzada, incentivant amb continguts rellevants seva possible conversió en clients.