5 Alternatives a Google per al 2020

5 Alternatives a Google per al 2020

Google segueix sent el rei per a molts. No obstant això, a mesura que el món té un major accés a Internet, els gustos canvien i s’adapten a les noves i innovadores propostes de la tecnologia. No és estrany que els motors de cerca hagin volgut omplir el buit en diferents regions i propòsits.

1. BING

És el major competidor de Google a dia d’avui, va ser llançat en 2009 per reemplaçar MSN Live Search ha aconseguit tenir 1300000000 de visitants globals mensuals únics a Bing.com i 12 mil milions de recerques mensuals en Bing a tot el món. Sent 500 milions de cerques mensuals només als Estats Units. A més, si estàs intentat millorar el posicionament de la teva pàgina web, en Bing tindràs menys competència que a Google. Tot i tenir els seus propis indexamientos, hi ha tècniques SEO que es poden usar tant en Bing com a Google.

 

2. YAHOO!

Va ser un dels cercadors pioners en 1994, però malauradament ja fa anys que en decadència, deixant de ser un navegador popular. No obstant això, el dia 23 del mes passat van fer públic el nou disseny del seu logo per deixar clar que no estan fora de joc i que vénen per quedar-se. Però això no és tot, també s’han fet modificacions en la seva plataforma i han solucionat els errors que havien tingut amb el correu electrònic per a millorar el rendiment i reduir el nombre d’errors i així fer que l’experiència a Yahoo sigui molt més fluïda. Bing alimenta els SERP de Yahoo i, per tant, la majoria, si no totes les tècniques utilitzades per optimitzar el SEO de la teva web per a Bing, funcionaran igual per Yahoo.

 

3. DUCKDUCKGO

Un motor de cerca discret que està creixent com la pólvora. Fundats en 2008, encunyant com el motor de cerca que prioritza la privacitat i no emmagatzema adreces IP ni informació de l’usuari. Proporciona ‘Respostes instantànies’ a la part superior de serps, els resultats han estat recopilats d’API de tercers o fonts de dades estàtics com arxius de text. Com es pot observar en la següent gràfica en 2017 ja van tenir un total de 16 bilions de recerques, un 36% més comparat l’any anterior. És un cercador que continua creixent en popularitat dia a dia. El mes passat, el setembre 2019, van tenir un total de 1,365,103,322 cerques.

 

4. YANDEX

Posseeix una porció de gairebé el 60% de la quota de mercat rus, juntament amb grans guanys dels països que envolten a Rússia, per tant, en aquests països la població prefereix Yandex, i no Google. Per què Yandex? Perquè posa molt més èmfasi en la focalització geogràfica per així oferir els millors resultats rellevants segons la ubicació de l’usuari. Us interessarà saber que Yandex ha creat la seva pròpia eina analítica web per conèixer tot el trànsit que un web rep, coneguda pel seu nom Yandex Metrika. En els últims anys Yandex ha estat guanyant popularitat gràcies al Yandex Advertising Network. Aquest advertising network és la font de trànsit que genera un terç de totes les conversions en Yandex. Inclou milers de llocs en diverses plataformes: llocs web, les seves versions optimitzades a dispositius mòbils, aplicacions mòbils i aplicacions de Smart TV que serveixen com anuncis contextuals de Yandex. Aquests anuncis es centren en el propi usuari: els seus interessos, comportament en línia i el contingut del lloc que està veient actualment.

 

5. BAIDU

El gran motor de cerca xinès. Gràcies a la internalització en què vivim avui dia, BAIDU s’ha fet popular en més d’un país. Les estadístiques fetes per investigadors de màrqueting mostren que fins i tot a Corea del Sud i els Estats Units, diversos usuaris prefereixen el gegant xinès en lloc de Google. Si estàs pensant a invertir a la Xina o expandir la teva empresa cap a Àsia, et recomanem utilitzar Baidu ja que sent una empresa xinesa, totalment d’acord amb les lleis locals i la censura, segons el dirigit pel govern estatal, t’obrirà moltes portes. En tan sols un mes, juny de 2019, BAIDU ‘duerOS ha estat instal·lat en més de 400 milions de dispositius. DuerOS és el ‘ALEXA’ (Amazon) de Baidu.